4 Aralık 2014 Perşembe

Köprülü şarkı

Sözlü şarkılarda üç şekil vardır, giriş - köprü - nakarat. Köprü kısmını kabaca tarif etmek gerekirse, genellikle nakarattan önce olur, nakaratı hafiften hissettirir ve öyle çok uzun olmaz, bir dörtlük uzunluğundadır, bir bakıma geçiş niteliğindedir.

Ben köprüleri oldum olası sevmişimdir. Mor ve Ötesi'nin Gül Kendine albümündeki köprüleri ekstra seviyorum (albüm zaten çok mükemmel). Arada Tarkan, Sezen Aksu dinlerken de gerçekten çok ince düşünülmüş köprüler olduğunu fark ediyorum. Bence şarkıyı bir seviye yukarı taşıyor.

Şimdi ben bu konuyu niye açtım? Red Hot Chili Peppers'ın bir şarkısı var, Wet Sand. Şarkıda öyle bir bölüm var ki, bu üç kalıbın dışında. Post-chorus gibi bir nevi, şarkıyı bu kalıplarla pişirip, en sonunda bize sunmuşlar, sonra da solo patlatmışlar. Sözleri şu şekil (3:35 civarı giriyor):

You don't form in the wet sand
You don't form at all, oh
You don't form in the wet sand
I do, yeah

Harika.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder