15 Şubat 2010 Pazartesi

Format

Dönem başlangıçlarındaki heyecanımı gören birkaç kişi var yeryüzünde. Bu heyecana yeni tanık olanlar da var. Bilenler bilmeyenlere anlatsın demeyip, kendim yazmaya karar verdim hepsini: "SUCourse'taki 7 dersin ve yığınla birikmiş learning modules, announcements, assignments'ın bir anda silinip, yerlerine yeni başlıklar, boş duyuru sayfaları ve yeni syllabus'ların yerleştiğini görünce ister istemez zihnimde "güzel günler göreceğiz, güneşli günler" şarkısı dönüyor."

Avatar filmini IMax stüdyosunda izledim, dünyanın en çok kırmızı gül satılan gününde, ve şunu söylüyorum: "Yüzüklerin efendisini sinemada izledikten beridir, bu kadar soluksuz izlememiştim hiç bir filmi." Çok eleştirdiler senaryosunu, hatta bir arkadaşım "Yönetmen Titanic'in yönetmeni, demek ki çalıştığı insanlar reklamcılık sektöründe bir numara" diye filme laf soktu. Bana sorarsanız zaten bir Memento senaryosu, ya da İki Dil Bir Bavul gibi derin bir konuyu işlemesini beklemek pek akıl karı değil. Matrix'ten (ç)alıntılar gözümden kaçmadı yalnız, o insan hareketlerine duyarlı zırhlı makina, ve bir bedende uyuyup diğer bedende uyanma olayı.

İhsan Oktay Anar'ın Kitab-ül Hiyel'ini okuyorum. 21.yy'da Osmanlıca dilini yeniden canlandırma fikri ve bu konudaki iradesi (Puslu Kıtalar Atlası'nı da o dilde yazdı) bana büyük zevk veriyor. Her kelimeyi anlamıyorum tabi, ama kitabın genel seyrini çok rahat takip edebiliyorum. Bana sanki başka bir dili doğuştan biliyormuşum hissi verdi.

Bilgisayarıma format atıldı ve artık 16 aydır yeni albümler dışında sabit olan müzik arşivime eklemeler ve yenilikler getirmenin vaktinin geldiğini düşünüyorum. Galactica ile zevk aldığımı farkettiğim funk müzik türünden eserleri ekleyeceğim ilk olarak, lay down that boogie and play that funky music till you die.

Pinhani bana eski lise grubumu hatırlatıyor. Konserlerinde müzikten başka bir şey yok, ne bir görsel kaygı, ne de sahne şovu (Akın Eldes'in Ağlama'daki muhteşem koşu hareketini saymıyorum). Tabi müziklerini yüzde yüz verimli çalmaları lazım geliyor öyle olunca. Ankara'dan gelip akşamında Balans'a konsere çıkmak zor zanaat.

Toparlayamadım. Küt.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder