12 Ocak 2010 Salı

Hist 192 sınavı öncesi

Modernleşen Türkiye'nin Tarihi'ni okuyorum. Tarih finaline az zaman kaldı. Kitapta ilgimi çeken bir pasaj var, onu paylaşacağım birazdan.

work 'n travel ile ilgili bir yazı yazmıştım fi tarihinde, isterseniz onu okuyun bu alıntılardan önce. Ama biraz gazete okuduysanız veya ntv haber sitesini takip ettiyseniz bu yaz, o da kafi. Eminim rast gelmişsinizdir work 'n travel haberlerine.

Almanya'ya işçi gönderimi 1970'lerin hem devletin ekonomi politikası açısından, hem de dönemin kırsal kesimindeki vasıfsız sayılan (gerçi ilk gidenler vasıflı teknik elemanlardı, ama ben ilk tayfayı istisna kabul ediyorum) işçileri açısından önemli bir fırsattı. Şimdilerde de Work 'n Travel için, Amerika görmek veya aileden uzakta, kafa dinleyerek, güzel bir yaz geçirmek adına güzel bir fırsat deniyor.

"... eşlerini ve çocuklarını yanlarına almadan tek başlarına gelmişler, genellikle kasvetli öğrenci yurtlarında kalmış ve her kuruşu biriktirmişlerdi." (s. 390)

"... tek başlarına gelmişti arkadaşlarım, genellikle kasvetli öğrenci evlerinde kalmışlar ve her kuruşu biriktirmişler, hatta biraz daha fazla biriktirebilmek için ikinci iş bulmuşlardı." (bu söz benim, biraz evvel yazdım)

"... kendilerini her türden baskıya maruz bırakıyordu. Yine de, Almanya'da başarı gösterenlerin öyküleri, Türkiye'deki birçok kişi için Almanya'nın vaatler ülkesi olarak kalmasını sağladı." (s.391)

"... yine de, work 'n travel'da başarı gösterenlerin öyküleri, özellikle aracı şirketler aracılığı ile manşetler halinde sunularak, Türkiye'deki birçok fakir öğrenci için work 'n travel'ın vaatler yazı olarak kalmasını sağladı." (bu söz de keza demin yazıldı)

Kasvetli öğrenci evi olarak kendi evimi saymıyorum, jakuzili banyosu olan bir odam vardı. Göreceli olarak da başarı öyküsü sayılabilecek bir yaz geçirdim work 'n travel ile. Gretsch g6128t gitar artı dört analog pedal artı iTouch alıp, 9 günlüğüne araba kiralayarak 3000 mil yapıp 8 doğu kıyısı şehri gezdim Amerika'da. Üstelik kendi kazandığım para ile yaptım bunları.

Yine de aşırı benzerlikler olduğunu düşünüyorum, Almanya'ya işçi gönderimi ile work 'n travel arasında. Günde 14 saat fabrikada çalışan insanlar da var sonuç olarak work 'n travel'da.

Midterm'deki gibi uyumasam bari bu sınavda da.

Almanya ile ilgili soru sorarsanız, affetmem bunu yazarım ama, önceden anlaşalım. Fikret A'nın blogumu takip etme olasılığı sizce yüzde kaçtır? "Te"arım yaparım eğer bu yazıyı okuyorsa.

Aklıma sonradan gelen edit : bugün farkettim bunu. "hist yüzdoksaniki seçkisi" demeye çalışın. eminim zorlanacaksınız. sürekli söyleyince anlamsızlaşıyo bir de. ayrıca "Kuş Adası"nda yaşayan insanların kendilerine nerelisiniz sorusuna "Kuş Adasılıyım" demesi gibi bir sıkıntı da var. son olarak armağan amcalar'ın canlı yayındaki ekşi sözlük deneyi çok rerörerö bence.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder